Tweetallen op twee

Zondagochtend, de tuc tuc stond voor het dorpshuis geparkeerd. Dit kon maar één ding betekenen, de familie Zeinstra was aanwezig in het dorpshuis en de Wander partij stond weer op het punt van beginnen. De weersvoorspellingen waren niet ideaal, maar toch stonden er 48 fanatieke kaatsers op het veld. Hun durf werd beloond,  Op een buitje na was het heerlijk weer voor de kaatsers, zo nu en dan scheen zelfs lekker het zonnetje.  Het nieuwe veld bleek prima bestand tegen de vele regen die de afgelopen dagen is gevallen, er waren geen plassen te bekennen. Het waaide wel vrij hard de hele dag waardoor het voor het publiek wat minder aangenaam was. Een drankje na afloop maakte echter veel goed.

Het was een dag van net niet voor de tweetallen tijdens de Wander partij. Zowel bij de jeugd A, de senioren B en de senioren A vielen de enige tweetallen wel telkens in de prijzen, maar was het ook steeds de tweede prijs.

Bij de jeugd B werd er in een poule gekaatst met vier partuurtjes waardoor iedereen lekker drie keer kon kaatsen. Steffen Overzet was weer in vorm en samen met Sanne van Dam pakte hij de krans. Bij de jeugd A werd er wel een lijst gekaatst en bleken de gebroeders Bekker, samen met Sven O’Keefe uiteindelijk te sterk voor de rest. Bij de senioren B werd in een poule van vijf parturen gekaatst, zij kaatsten in een KNKB systeem twee wedstrijden, waarna op basis van het aantal eersten de finalisten bekend werden en niet iedereen vier wedstrijden hoefde te kaatsen. In een spannende finale won het drietal Jorrit de Ree, Marjan Koster en Anja Poiesz uiteindelijk van het sterk kaatsende tweetal Marcel Merkies en Astrid Oppedijk.  Bij de senioren A werd er in een poule van vier parturen gekaatst, waarbij iedereen elkaar een keer tegenkwam zodat uiteindelijk het team met de meeste eersten met de krans naar huis kon gaan. Na twee omlopen had elk partuur één keer gewonnen, waardoor de laatste wedstrijd nog van alles mogelijk was. Uiteindelijk pakten de sponsoren Willem en Jeroen Zeinstra samen met Egbert Heins de krans, zij hadden een eerst meer dan het tweetal Ewoud Zwaan en Erik Overzet, dat knap de tweede prijs bemachtigde.

Na afloop was er nog een gezellige nazit en ging iedereen voldaan naar huis. Familie Zeinstra bedankt!

Eerste prijs: Steffan Overzet en Sanne van Dam

Tweede prijs: Robin Martens en Marit O’Keefe