Zondag, 22 april 2018, het jubileum seizoen van KV Yn ‘e Flecht is ook wat de ledenpartijen betreft van start gegaan! En dat was niet zomaar een eerste ledenpartij, maar de Wits vastgoedonderhoud kind/ouder partij. Hoe vaak krijgen ouders en hun kinderen nu de kans om ook in wedstrijdverband eens samen te kaatsen? En dat alles met een heerlijk temperatuurtje en een stralende zon.  Alsof dat nog niet genoeg was, werd er bij aanvang ook nog kersen-monchoutaart uitgedeeld, vers gemaakt door een aantal jeugdleden met culinair talent! De kers op de taart laten we maar zeggen.

De perken lagen aan de kant van het terras waardoor de toeschouwers eerste rang konden genieten van een heerlijk tussenspel vanwege het harde veld en de grote stuiterende bal. Er werd gesprongen, gedoken en er werden zelfs ‘dabs’ gesignaleerd.  Het was mooi om te zien hoe de ouders gecoacht werden op het veld. De ouders spraken zelf trouwens meer van commanderen.
Er werd fanatiek gekaatst en het viel op dat de ouders vaak meer schaafplekken van het veld hadden dan de jeugdleden. Waren ze te fanatiek? Volgens ons niet. Laten we het er maar op houden dat de ouders iets minder lenig zijn.  De voorspelde regen bleef uit en het werd op een gegeven moment zelfs zulk mooi weer dat de luifel werd uitgedraaid tegen de warmte.

Bij de Jeugd B en de senioren werd in poultjes gekaatst en bij de jeugd A was er zoveel deelname dat er een lijst kon worden gekaatst.  Omdat een lijst normaal gesproken wat langer duurt probeerden we hier de gang er in te houden, maar al na de eerste ronde werd duidelijk dat de senioren wel eens laat klaar zouden kunnen zijn. De finale bij de senioren ging dan ook tot in de avond door. Het werd zelfs een heuse 5-5, 6-6. Alles aan de hang! Helaas sloeg Jos de bal toen voor. We hoorden later van insiders dat dit een tactische beslissing betrof, ‘je mutte toch wat op zo’n kleine kaats’.

Met het mooie weer was het natuurlijk geen straf om even op de prijsuitreiking te wachten. Hoe vaak komt het nu voor dat iedereen in april tot zo laat op het terras zit te genieten van een hapje, een drankje en een ijsje?

Wij willen jullie bedanken voor een prachtige start van het seizoen en hopen jullie nog vaak op het veld te mogen begroeten!

P.S. Zouden jullie oude kransen willen inleveren bij Marjan? Dit kan op worpstrjitte 13 of op vrijdag/zaterdag in de winkel. Wie zijn/haar naam er bij doet op een briefje maakt kans op een leuk prijsje tijdens de Greidanus Geschikt in Stijl partij op 13 mei.

Hieronder de prijswinnaars:

Eerste prijs: Leon Nieuwland en Johannes Nieuwland