Wander partij 2018

De zomervakantie zat er weer op en het was tijd om te kijken welke kaatsers hun vorm het beste hadden behouden. Zodra de tuc tuc werd gesignaleerd haastten de senioren zich achter de familie Zeinstra aan richting kaatsveld voor de Wanderpartij. Het was even rustig wakker worden met een kopje koffie op het terras, de jeugd moest nog even wachten voordat ze konden beginnen. Na betaling van de inleg kregen alle kaatsers een zak autodrop aangeboden vanwege het jubileumjaar (zo bleven we toch wat in de buurt van de sponsoren van deze dag).

De senioren A kaatsten dit keer in één poule allemaal een keer tegen elkaar, zodat er niet van een gelukkig lot kon worden gesproken. Het toeval wilde dat uiteindelijk beide parturen met twee winstpartijen achter hun naam elkaar in de derde omloop tegenkwamen. Nog toevalliger was dat, omdat het uiteindelijk een snelle wedstrijd bleek die in 5-1 eindigde, een partuur dat daarvoor twee keer had verloren er alsnog met de tweede prijs vandoor ging op basis van het totaal behaalde eersten na drie omlopen. Jeroen, net terug vanuit Nieuw-Zeeland, had het kaatsen gelukkig nog niet verleerd. Hij kon de eer van de familie hoog houden en nam de krans mee naar huis. Bijkomend voordeel van het poulesysteem was dat iedereen tegelijkertijd klaar was en gezellig kon evalueren onder de douche (en niet zonder een welverdiend sportdrankje uiteraard).

Bij de senioren B werd voor de verandering in tweetallen gekaatst. Zo had iedereen behoorlijk wat te doen, wat ondanks de spierpijn van de volgende dag best wel eens lekker was. Niemand had hier van tevoren gedacht dat dreamteam Jorn en Martien de krans zouden bemachtigen. Maar wanneer men Jorn zelfs een bal bovenhands ziet slaan, is het duidelijk dat de tegenstanders het zwaar gaan krijgen. Zij waren deze dag oppermachtig.

De finales van de jeugd konden dit keer door iedereen worden bewonderd, alle senioren zaten al lekker in het zonnetje na te genieten en vonden het heerlijk om ook nog eens iets van het toekomstige talent op te vangen. De jeugd A kaatste in twee poultjes van drie. De finale en de strijd om de derde plaats waren hier helaas snel beslist, allebei in 5-2. Bij de jeugd B werd er een KNKB poulesysteem gekaatst, waarbij na twee omlopen werd gezien wie de meeste eersten had verdiend. Daarna werd een finale gekaatst die met 5-5 zeer spannend was te noemen. Uiteindelijk konden Dani en Leon de krans mee naar huis nemen.

Wat met een korte periode van regen begon, eindigde met stralend weer, waardoor het een zeer drukke en gezellige nazit is geworden. Wij danken de sponsoren en de vrijwilligers voor wederom een zeer geslaagde ledenpartij en hopen iedereen over twee weken weer te mogen begroeten op onze laatste wedstrijd, de Tikkeltje Eigenwijze Livera Partij. Tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen worden traditiegetrouw ook meteen de winnaars van de competitie- en Yn ‘e Flecht bokalen bekendgemaakt. Wat deze dag verder allemaal in petto heeft is nog een verassing, er is in ieder geval al verklapt dat er een gezamenlijke barbecue wordt georganiseerd waar iedereen tegen betaling van maar liefst 2,50 gezellig kan aanschuiven. Tot dan!

Eerste prijs: Dani Stoelwinder en Leon Nieuwland

Tweede prijs: Liam Nauta en Femke Valkema