Aan de vooravond van de PC van Ysbrechtum, de meest prestigieuze wedstrijd van het kaatsseizoen, werd er door het bestuur een heuse voorpremière georganiseerd. Om de gespannen toeschouwers alvast op te warmen werd er tijdens de liveloting van dit jaar, met het thema ‘film’, voor gekozen om in galakleding de rode loper te betreden. Dit zorgde voor een glamoureuze binnenkomer die er meteen voor zorgde dat de toegestroomde menigte mee naar binnen ging voor de start van de live-loting, die al seizoenen lang niet meer weg te denken is uit het programma van de donderdagavond tijdens de dorpsfeesten.

Dit was niet de enige verassing van deze avond. Met het thema van dit jaar in het achterhoofd, konden we het niet laten om tijdens deze première ook echt een film te vertonen. Een waarin we zelf de hoofdrol vertolkten natuurlijk. We hebben genoten van de organisatie en vooral van de uitvoering van de plannen. Zo hebben we ervaren dat we altijd nog aan slag zouden kunnen gaan op de filmset, aan acteertalent geen gebrek. Hierbij een link voor de mensen die de film hebben gemist of graag nog eens zouden willen bekijken:

Na weken van spanning, intensieve training, fanatieke competitie en professionele tactische voorbereiding was het dan eindelijk zover. Vrijdag 28 juni mochten de strijders verschijnen op het prachtige groene toneel om de PC van Ysbrechtum te kaatsen. Op jacht naar eeuwige roem, geweldige prijzen en die o zo gewilde koningsbeker, verschenen er maar liefst 96 kaatsers aan de start van deze grootse dag.

Daarnaast waren de dorpsfeesten wederom een groot succes. Daarnaast waren er enkele gelukkige kaatsers die een Oscar in ontvangst mochten nemen tijdens het sterrendiner, bereid door het VVV. We kijken dan ook met een goed gevoel terug op deze periode. En gelukkig hebben we de foto’s en de filmbeelden nog natuurlijk om even flink na te kunnen genieten.

En het seizoen is natuurlijk nog niet afgelopen! Zo zijn onze leden op 31 augustus welkom in Sneek om bij de kaatsvereniging daar een balletje mee te slaan. Op 1 september is er dan natuurlijk de 46e Abbink partij, op 8 september komen de KNKB pupillen hun kunsten vertonen en als afsluiter organiseren we weer een spetterende alternatieve Tikkeltje Eigenwijze Livera Partij op 15 september. Ook het competitiekaatsen biedt natuurlijk nog wekelijks de mogelijkheid voor de liefhebbers om in vorm te blijven. Er is nog genoeg te beleven op ons mooie veld dus, dat zelfs in KNKB kringen al bekendheid heeft verworven als het prachtige biljartlaken van Ysbrechtum.

We hopen jullie van harte op de deze datums te mogen begroeten op het kaatsveld en wensen iedereen daarnaast een zonnige, warme en ontspannen zomervakantie toe!

Prijswinnaars:

Jeugd B

Eerste prijs: Liam Nauta (k) en Noelle Nauta

Tweede prijs: Dani Stoelwinder en Annalin Franckena

Eerste prijs verliezersronde: Raoul Zijlstra en Willem Oostra

Tweede prijs verliezersronde: Charlot Stam en Liz Zeldenrust

Jeugd A

Eerste prijs: Jamie Nauta (k), Maaike Boers en Marit O’Keefe

Tweede prijs: Milan Dijkstra, Marijn Sterenberg en Mats Zeldenrust

Eerste prijs verliezersronde: Manon Overzet, Joost Elzinga en Jesse Valkema

Tweede prijs verliezersronde: Lars Dijkstra, Ilse Elzinga en Mette Franckena

Senioren B