Zondag 28 april was het dan zover. Na de bescheiden fuif van Alexander was het tijd om de sportkleren, de handschoen en het balgevoel uit de kast te toveren. De eerste ledenpartij van 2019, de Wander-partij, stond namelijk op de agenda. De tuc tuc werd dit jaar thuisgelaten om de feestgangers toch net even dat beetje extra nachtrust te gunnen en dat bleek te hebben gewerkt want tijdens de koffie zag iedereen er opmerkelijk fris uit.

Voorafgaand aan de seizoenstart werden de weerberichten al weken angstvallig in de gaten gehouden en dit was voor sommigen helaas toch reden geweest om zich niet op te geven. Gelukkig waren er in alle categorieën voldoende fanatiekelingen om een aantal mooie lijsten te kaatsen. En aan het weer lag het zeker niet, al tijdens de eerste omloop verruilden een aantal kaats(t)ers de thermokleding voor de korte mouwen. Pas tegen het einde van de laatste partijen konden de paraplu’s worden gebruikt. Maar goed, dan is het toch al bijna tijd om te douchen en aan de bar te gaan zitten dus dat was te overzien.

Bij de jeugd werd er zeer sportief gekaatst. Bij de jeugd B was dit ook een gevolg van onze enthousiaste jonge scheidsrechters die hier een eervolle vermelding verdienen. Maaike en Manon stonden hier het aanstormende talent aanwijzingen te geven waardoor het al bijna niet meer mis kon gaan, hulde! Bij de jeugd A verliep ook alles zonder problemen. Bij een enkele discutabele bal werd scheidsrechter Arnold nog wel even gevraagd of hij ook assistentie van de VAR kreeg, maar na uitleg over zijn speciale ‘VAR-bril’ kon ook Steffan gerust worden gesteld dat er niets voorbij ging aan de arbitrage deze dag.

De senioren kaatsten deze dag in beide categorieën met vier parturen een poule van drie wedstrijden. Nieuwkomers Jeska en Tess wisten bij de senioren B meteen hoge ogen te gooien en vooral hoge ballen te slaan. Men moest daar even wennen aan deze dames gewend die de bal meteen zo ver konden slaan. Jeska ging er dan ook meteen met de krans vandoor, heel knap!

Bij de senioren A werd er als vanouds lang gekaatst tijdens de eerste omloop. Partuur twee wist pas na een 5-1 achterstand het tij te keren en alsnog de wedstrijd van partuur één te winnen. Toen men vervolgens twee majestueuze zwanen laag over het sportveld zag scheren, vulden de gelovigen onder ons de gebroeders Sjoerd en Jesse (die deze dag bij elkaar zaten) al in als winnaars op de TOTO. Zij wisten echter geen prijs te bemachtigen. Omdat de parturen aan elkaar waren gewaagd duurden de volgende omlopen niet veel minder lang en kon er toch worden gesproken van een dagvullend programma. En dan is het ook wel logisch dat sommige kaatsers worden gespot tijdens een rustmomentje. Ewoud werd zelfs languit in de foyer gesignaleerd. Naar eigen zeggen was het daar ‘erg glad’, maar of dat de daadwerkelijke reden is zullen we nooit weten.

Rond de klok van 17:00 was het dan eindelijk tijd voor de prijsuitreiking. Deze werd vanwege de regen gezellig in de foyer georganiseerd, waardoor het lekker druk en behaaglijk was voor iedereen. Na afloop kregen alle toppers van de jeugd B nog een mooie herinneringsmedaille om het begin van seizoen 2019 te markeren. Tijdens de volgende ledenpartij is er ook nog een heuse aanmoedigingsbeker te verdienen, dus zet hem op!

Uiteraard willen we de familie Zeinstra nog hartelijk bedanken voor deze mooie start van ons kaatsseizoen. Wij vonden het een geslaagde dag en we hopen dat dit een voorbode is van een prachtig kaatsseizoen.

19 mei staat de plaatselijke tycoon ons dan ook alweer op te wachten bij het sportveld. Hij verlaat dan zijn warenhuis om ook op sportief gebied . Wij hopen jullie dan te mogen begroeten tijdens de Doarspwinkel Greidanus partij!

Eerste prijs: Dani Stoelwinder en Twan Broersma

Tweede prijs: Liam Nauta en Liz Zeldenrust