Zondag 19 mei stond de tweede ledenpartij van het seizoen 2019 op het programma. Meneer Greidanus verruilde deze dag zijn winkelcomplex voor het sportveld, het schort voor de kaatswant en de toonbank voor het terras. Bij aankomst stond er dan ook voor alle leden een stukje oranjekoek klaar om even extra van het traditionele koffiemoment te kunnen genieten. Daarnaast scheen er al in de ochtend een heerlijk zonnetje, waardoor de senioren bijna vergaten dat er ook nog zoiets was als ‘het sportieve gedeelte’ dat deze dag op de planning stond. We kwamen natuurlijk om te kaatsen!

De sfeer zat er meteen goed in. Dit kwam met name doordat we nieuwe talenten en oude vedettes mochten begroeten tijdens de koffie. Sanne zou vandaag voor het eerst in actie komen en zij was gekoppeld aan topatleet Feike, die zijn kaatskwaliteiten al even niet had vertoond in Ysbrechtum. Het was mooi om te zien hoe deze ervaring met de nieuweling kon worden gedeeld. Ook Gijsbert, aka de prijzenkaatser, was weer eens van de partij. Hij zou zijn reputatie eer aan doen bleek later op de dag, toen hij gezamenlijk met Ewoud (ook wel de eeuwige tweede genoemd) een krans om zijn nek kreeg gehangen.

Er werd vooraf veel geweld verwacht van de senioren A. Zij werden op een apart veld gezet en de netten werden gespannen over de heg bij de parkeerplaats. Wel even wennen, de andere kant op kaatsen, maar volgens de regels hoort men tegen de wind in op te slaan dus dan moesten ‘de perken om’.  Feike hield nog wel even een oogje in het zeil vanaf het terras om de jeu de boules baan buiten dit geweld te houden nu de ballen voornamelijk richting de parkeerplaats werden geslagen.

Egbert, deze dag kaatsend met dreamteam Jinke en Anja, trof in de eerste ronde bij de senioren B zijn vader Jos. Het bleek een heuse finale te worden die in een uitputtende 5-5 door het dreamteam kon worden gewonnen. Dit zal Jos het komende seizoen nog wel een aantal keren gaan horen denken wij. Beide parturen zouden tijdens de volgende wedstrijden een plekje in de finale bemachtigen, de een in de winnaarsronde, de ander in de herkansingsronde. Egbert zelf had ondertussen zelfs de Europese vlag gehesen. Na de vraag of dit was om reclame te maken voor de verkiezingen van het Europees parlement, reageerde hij hoofdschuddend. De vlag was bedoeld om het mogelijke internationale karakter van de dorpswinkel te benadrukken. Het zou nooit lang meer kunnen duren voordat tycoon Johannes de Europese markt gaat veroveren met zijn winkelketen natuurlijk.

De jeugd begon ook dit keer wat later, waardoor zij niet zo lang op de prijsuitreiking hoefden te wachten. De senioren, die mooi op tijd klaar waren dit keer vanwege de mooie ronde lijsten, konden dan ook nog even van deze enthousiaste talenten genieten vanaf het terras. En dat was zeker geen straf, de zonnebrand kwam er namelijk zelfs aan te pas vanwege het heerlijke zonnetje. De jeugdleden kaatsten onder leiding van Marcel en Arnold zeer sportief en wij hopen hen allemaal terug te zien tijdens de volgende ledenpartij. Dan kunnen er namelijk weer familievetes worden uitgekaatst tijdens de kind-ouderpartij. Welke familie mag zich dit seizoen de nummer één noemen?

Noëlle kreeg dit seizoen de aanmoedigingsprijs bij de jeugd B en dat was dik verdiend. Daar gaan we nog veel van zien, ga zo door!

Zoals gewoonlijk willen wij tot slot alle vrijwilligers bedanken die deze dag mogelijk hebben gemaakt. Zonder sponsoren, scheidsrechters, perkleggers, barpersoneel, DJ Thomas, wedstrijdleiders  en telegraafbemanning was deze dag wederom niet mogelijk geweest. Tot 2 juni!

Eerste prijs: Liam Nauta en Willem Edwin Oostra

Tweede prijs: Charlot Stam en Twan Broersma

Derde prijs: Raoul Zijlstra en Noëlle Nauta

Eerste prijs: Jamie Nauta, Marijn Sterenberg en Marit O’Keefe