Zondag 15 mei was het dan eindelijk zover. Na wekenlang keihard trainen mocht iedereen het groene strijdtoneel betreden voor de allereerste ledenpartij van dit seizoen! De tikkeltje eigenwijze Livera partij stond op het programma en wat een weer hadden we erbij, het was smeren geblazen.
Bij de jeugd B stond kersverse scheidsrechter Sanne zo nu en te dan te genieten van verbazing. Het blijft opletten bij de sneltreinvaart van de wedstrijden en dan is een mooie discussie over de puntentelling of ‘de blokjes’, zoals de scheidsrechter ze noemde tot verontwaardiging van de kaats(t)ers, een prima afleiding. De jonge talenten hebben alles zo goed onder controle dat ze zelfs gedurende de wedstrijd rustig madeliefjes kunnen gaan plukken. Daar kunnen de senioren nog wat van leren!
De jeugd kaatste dit keer drie verschillende lijsten, steeds met een andere maat en een andere tegenstander. Een mooie afwisseling dus! Uiteindelijk werden de punten in een individueel klassement opgeteld en mocht Morris, de enige die drie keer wist winnen, de krans in ontvangst nemen bij de jeugd B. Fenna werd knap tweede en Lynn mocht als aanstormend talent de aanmoedigingsprij in ontvangst nemen. Bij de jeugd A werden ook drie lijsten gekaatst, maar wel met vaststaande A- en B-maten. Uiteindelijk mochten de meest succesvolle kaatsers binnen hun eigen categorie de prijzen in ontvangst nemen. Er mag nog wel wat worden gedaan aan de spelregels nu een aantal ervaren kaats(t)ers is doorgeschoven richting de senioren. Maar dat is een kwestie van wennen nu de nieuwe A-maten opstaan!
De senioren B kaatsten deze dag in twee poultjes van drie. Na het optellen van de punten uit de eerste twee wedstrijden kon er daarna om de prijzen worden gekaatst. Sven en Elise bleken een dreamteam te zijn en niet te kloppen deze dag.
Bij de senioren A werd in één poule gekaatst zodat iedereen elkaar een keer tegenkwam en uiteindelijk de punten konden worden opgeteld. Al vanaf de eerste slag was het fanatisme over het hele veld te horen, alsof we nooit een winterstop hadden gekend. Door de droogte was het veld keihard en moest men voor een snoekduik richting de bal bereid zijn een aantal schaafplekken te riskeren. Ewoud moest helaas al vroeg opgeven vanwege een blessure, maar het tweetal Egbert en Johannes wisten zich kranig te weren en nog aardig wat punten bij elkaar te sprokkelen.
Na de welverdiende douche kon men nog lang nagenieten van het zonnetje, dit smaakt naar meer!
Sponsoren, scheidsrechters en vrijwilligers bedankt. Wij wensen iedereen sterkte met de spierpijn en natuurlijk tot over twee weken, wanneer de Hypotheker partij op de planning staat!
Uitslagen:
Eerste prijs: Morris Stam