Vrijdag 17 juni, de Kermispartij.

Donderdagavond werd het aanwezige publiek verrast door een vijftal Sinterklazen, een sponsor (E. Franckena reclamebelettering en standbouw) en een vrijwillige Piet met een goed handschrift. Men kon vanaf het terras controleren of de live-loting eerlijk verliep en er ontstond gestaag een volledige lijst van tien parturen in de senioren B naast zes parturen in de senioren A.

Vrijdagochtend was het dan eerst aan de perkleggers om de zomerse temperaturen te trotseren, het beloofde een warme dag te worden. Smeren geblazen dus. Nadat het veld was geprepareerd en de lijnen waren uitgemeten met de nieuwe ‘eenwieler’, die in eerste instantie meteen door geïnteresseerde jeugdleden werd geconfisqueerd voor een proefritje, was het tijd voor koffie en de nodige liters water. Oliebollen waren daarbij enkel optioneel voor de fitte leden zonder angsten.

De jeugd B kaatste dit keer eindelijk weer eens een lijstje, met zeven fanatieke tweetallen die op het veld mochten laten zien wie de beste van de dag was. Emma en Isa wisten overtuigend de krans te behalen en onder toeziend oog van Menno en Albert Jan verliep het schema vlekkeloos.

Voor de bikkels van de jeugd A die rechtstreeks vanaf hun trainingskamp op Ameland, chapeau voor hun fanatisme, begonnen we dit jaar iets later. Zij mochten in een enkele poule uitmaken wie de beste was. Degene met de meeste punten zou uiteindelijk de krans veroveren. De inmiddels ervaren Sanne hield de touwtjes strak in handen, alleen het bijhouden van de lijst lijkt soms nog hogere wiskunde. Maar dat komt vanzelf. Robin en Charlot wisten met z’n tweetjes knap te winnen. Daarnaast hadden ze samen besloten om in een kerstoutfit bij de prijsuitreiking te verschijnen, nog voordat ze wisten dat ze bij elkaar waren geloot. Toeval bestaat niet, zullen we maar zeggen. En zo vielen zij dubbel in de prijzen met hun prachtige kerstkostuums.

Bij de senioren B was er veel nieuw talent te bewonderen op het veld en er kon worden gekaatst in een mooie lijst van tien parturen. De uiteindelijke finalisten zouden mogelijk maar liefst vier keer de hitte moeten trotseren. Van een aantal nieuwe gezichten geloofde men niet dat ze voor het eerst op het kaatsveld stonden. Jan sloeg bijvoorbeeld de een na de andere bal weg. Vanaf het terras werd dan ook flink gediscussieerd over zijn sportverleden. De volgende dag kwam echter de man met de hamer voorbij en was de spierpijn gigantisch.

Bij de senioren A werd er weer eens ouderwets in twee poules gekaatst. Er waren drie prijzen te verdienen, maar alles ging natuurlijk om die bloemetjes. Ondanks de hitte werd er dan ook fanatiek gestreden, met zelfs een bal in het oog tot gevolg. Milan waande zich na een mooie bovenslag ineens vol zelfvertrouwen en probeerde de eerstvolgende bal die naar de linkerhand vloog zelfs achterwaarts weg te slaan met zijn rechterhand. Dat belooft nog wat voor de toekomst! Rutger leek te gaan afstevenen op de prijs voor beste kostuum, verkleed als ijsbeer, maar hij bleek een gigantische lading zonnebrand te hebben opgesmeerd. Hierdoor kon Robin, zeer strak in het pakje, uiteindelijk die prijs voor zijn partuur bemachtigen.

Na afloop hingen er natuurlijk kransen klaar, dit keer zelfs met heuse kerstversiering erin. Er stonden tasjes op tafel met hoogwaardige kerstversiering, waardebonnen en hier en daar een verstopt kerstdrankje voor de winnaars. De lichtgevende ‘sticks’ werden tot in de late uurtjes gespot op het kaatsveld. Na het uitreiken van de prestigieuze koningsbekers mochten kranswinnaars zich laten vereeuwigen bij de zweef en konden zij verder genieten van het heerlijke gourmet-buffet.

Het waren wat ons betreft prachtige feesten en naast de sponsoren willen we natuurlijk ook alle andere vrijwilligers bedanken die hieraan hebben bijgedragen!

Prijswinnaars

Eerste prijs: Emma van Amersfoort (k) en Isa Silvius

Tweede prijs: Jens de Vries en Vayén van Lingen

Eerste prijs verliezersronde: Melle Jansen en Lizza Jellema