Zondag 10 juli mocht iedere liefhebber nog eenmaal het sportveld betreden alvorens we de zomervakantie inluidden. En dat was natuurlijk niet zomaar een partij. Twee van de meest trouwe sponsoren, vishandel Abbink en doarpswinkel Greidanus, bundelden na het succes van vorig seizoen wederom hun krachten om deze prachtige dag mede mogelijk te maken. Alle reden om nog eenmaal alles te geven dus! Eventuele blessures of een flinke dosis spierpijn zouden na de vakantie toch wel weer zijn verdwenen. Maar, eerst koffie met gebak.

De jeugd B kaatste in twee fanatieke poultjes om de glanzende bekers en medailles. Het was zo nu en dan knap lastig voor de scheidsrechters om de winnaarsmentaliteit een positieve draai te geven, maar dit was Albert-Jan, Anja en Anke wel toevertrouwd. Het was nog even schrikken toen Age Oane een harde bal in het oog kreeg, maar verder was het een fantastisch schouwspel. De regels lijken langzamerhand tot de jeugdige talenten door te dringen en dit komt ten goede van de tactiek en het wedstrijdbeeld. Melle en Milou bleken uiteindelijk te sterk te zijn voor de rest, zij mochten de dag in de bloemetjes eindigen. En die stoere Age Oane stond maandagavond gewoon weer op de training!

Vier tweetallen was een magere opkomst voor de jeugd A. Maar hierdoor werd er niet minder goed gekaatst onder het toeziend oog van scheidsrechter Arnold. Iedereen moest namelijk een keer tegen elkaar kaatsen en dan telt ieder earst. Uiteindelijk komt het sterkst kaatsende partuur boven drijven en kan de terechte winnaar worden ‘gekranst’. Nico en Twan wisten drie keer knap te winnen en ze kaatsen zo goed als duo dat het lastig was voor de koningscommissie om te bepalen wie nu de beste van de dag was. Uiteindelijk bleek Nico over de gehele dag bekeken de beste papieren te hebben. Hij mocht de grote beker trots in ontvangst nemen. Tweede werden Liam en Lars. Zij lieten deze dag zien dat iemand in een Cambuur-shirt en iemand in een Heerenveen-shirt prima kunnen samenwerken en ook best samen op de foto willen staan.

Bij de senioren B werd in twee poultjes gekaatst om de lekkernijen van de doarpswinkel. Peter durfde het toch aan om te kaatsen met een schouderblessure en mocht deze dag even revalideren bij de senioren B. Bijgestaan door Jinke en Anja wist dit complete partuur uiteindelijk een mooie derde prijs te bemachtigen. Uiteindelijk mochten beide sponsoren, Jos en Johannes, het uitvechten om de mooie kransen. Het partuur van Jos bleek op de valreep toch te sterk. Gastspeelster Marlycke bleek ook buiten het volleybalveld prima in staat om de ballen goed te raken. Na een korte aanpassing aan de timing leek het net of ze al jaren had gekaatst en mepte ze een mooie serie bovenslagen bij elkaar.

Bij de senioren A werd verrassend genoeg weer eens een lijst gekaatst met zeven fanatieke tweetallen. Niemand kon zich dus verstoppen en iedereen had een dubbelfunctie. Dat was wel even wennen voor de doorgewinterde opslagers onder ons. Het was dan ook maar de vraag of Marcel überhaupt een kaatswant in de tas had gestopt. Hij bleek gelukkig nog ergens in een zijvakje te zitten en Marcel demonstreerde hoe makkelijk het eigenlijk is om een rijdende auto te raken. Deze auto reed helaas niet achter de boven maar een flink eind naast het veld. Logisch dat de bestuurder ietwat ‘kwaad’ naar buiten keek. Wytze en Richard wisten de broeder-zusterstrijd uiteindelijk in een echte finale niet te winnen van Egbert en Femke, maar het publiek kon in de zelfgebouwde skybox genieten van een ware uitputtingsslag. Een hard veld zorgde her en der voor lastige en hoge stuiten, wat weer leidde tot prachtig tussenspel en hier en daar wat taalgebruik dat minder geschikt was voor deze uiteindelijk zonnige zondag. Het is ook niet niks natuurlijk wanneer er gerookte paling op het spel staat. Dan loopt eenieder toch graag een stapje harder. De spierpijn was dan ook alom vertegenwoordigd tijdens de ‘uitlooptraining’ van maandagavond.

Het werd, na een paar spatjes in de ochtend, uiteindelijk een prachtige kaatsdag die in temperatuur bleef oplopen tot na de prijsuitreiking. En in het zonnetje smaakt de nazit natuurlijk nog even lekkerder. Het bleef dan ook nog lang gezellig op het terras. We bedanken de sponsoren, scheidsrechters en andere vrijwilligers voor deze geslaagde partij. Daarnaast wensen we alle leden een fijne zomervakantie toe en hopen we eenieder in augustus weer op het sportveld te mogen begroeten.

Prijswinnaars

Eerste prijs: Melle Jansen (k) en Milou Hammink