Zondag 7 mei was het dan eindelijk zover. Er kon worden gestreden om de eerste kransen van het jubileumseizoen! En dit was niet zomaar een wedstrijd, maar een heuse kind-ouder partij. Jong en oud moesten dus samenwerken om de prijzen te kunnen bemachtigen. Een goede test voor de verhoudingen binnen bepaalde gezinnen, maar van een beetje fanatisme zal niemand minder worden.

Daarnaast wilden we ook de fanatieke senioren, die geen paartje konden vormen met een jeugdlid, natuurlijk niet de kans ontnemen om deze prachtige start mee te kaatsen. Sponsor Livera had ook voor hen al prachtige (en tevens goed gevulde) tasjes klaarstaan. Reden genoeg om er vol voor te gaan dus.

Om iedereen een eerlijke kans te geven, ook de deelnemers die nog nooit hadden gekaatst, werd er met een grote bal gekaatst. Makkelijker te raken, stuitert ver en hoog en is goed te zien. De ideale omstandigheden voor een aantrekkelijk tussenspel dus. Vanaf het terras konden de toeschouwers bij vlagen dan ook flinke rally’s bewonderen. Zij lieten goed van zich horen, een aantal kaats(t)ers had duidelijk wat fans ingevlogen voor een extra stimulans deze dag. En over ideale omstandigheden gesproken, laten we vooral het weer niet vergeten. De zonnebrand kon direct bij de eerste wedstrijd al uit de tas worden gepakt, laten we hopen dat dit een voorbode is voor de rest van het seizoen.

Bij de jeugd was er een mooie opgave. Met 12 partuur op de lijst, moesten sommige deelnemers dus maar liefst vier keer kaatsen voordat de prijzen konden worden verdeeld. Voor sommige jeugdleden was de motor dan ook volledig leeg na afloop van deze uitputtingsstrijd. De gebroeders de Vries stonden alle drie nog in de finales op het veld en gingen dus ook allemaal naar huis met een prijs. Kranswinnaar Age Oane was natuurlijk net even wat blijer dan tweede prijswinnaar Nico en winnaar van de verliezersronde Jens. Maar zij krijgen dit seizoen nog genoeg mogelijkheden om onderling te laten zien wie de meeste kransen gaat bemachtigen!

Bij de senioren mochten vijf tweetallen strijden om de prijzen, in een aangepast poule-systeem. Verre familie, lang verloren zonen, buren, iedereen werd opgetrommeld in de zoektocht om een kaatsmaat. Ook de sponsoren lieten zich van hun fanatieke kant zien en stonden met het hele gezin opgesteld op het veld. Zij mochten zelfs nog even onderling strijden om de eer. Uiteindelijk werden alle earsten bij elkaar opgeteld en kon er een lijst met prijswinnaars worden opgesteld.

Sponsoren, vrijwilligers en alle andere enthousiaste aanwezigen bedankt voor deze fantastische middag. Het was een geslaagde start van dit jubileumseizoen, met uitstekend weer en mede daardoor ook een gezellige nazit op het terras van het dorpshuis.

Dit alles smaakt natuurlijk naar meer. Zondag 21 mei zijn alle leden welkom bij de tweede editie van de Haite Zondervan partij. Wij hopen iedereen die dag op het veld te mogen begroeten!

Foto’s:

Prijswinnaars: