Op zondag 9 juli was het tijd voor alweer de laatste wedstrijd voorafgaand aan de zomervakantie. Er stond dan ook een kraker op het programma, de Vishandel Abbink en Doarpswinkel Greidanus partij! De toegesnelde atleten werden al vroeg getrakteerd op gebak bij de koffie. Met zo’n sportontbijt kan het dan ook niet meer misgaan zou je zeggen.

Het was heerlijk weer om te kaatsen, maar het was tevens de vraag of dit de hele dag zo zou blijven. De weersvoorspellingen voor de namiddag waren onheilspellend, dus om 11:00 werd iedereen dan ook vriendelijk verzocht om direct aan de bak de te gaan en de groene arena te betreden.

Bij de senioren B werd in twee poules gekaatst om drie prijzen en de eerste wedstrijden gingen direct fanatiek van start. Johannes piekte daar misschien zelfs wel iets te snel, direct in de eerste wedstrijd sloeg hij zowaar een bal boven! Vervolgens ging het helaas bergafwaarts, maar de herinnering aan die mooie slag zal ons bijblijven. Mats en Anke mochten het deze dag als tweetal proberen, een goede test die op verschillende manieren kan uitpakken. Het werd uiteindelijk de krans en gelukkig geen relatiebreuk. Een mooi stukje decoratie voor de nieuwe gevel. Titelverdediger Jos wist met Astrid en Anja de finale net niet te halen na een spannende (5-5) kraker tegen Peter, Jinke en gastspeler Feiko. Ze gingen wel naar huis met een keurige derde prijs.

Bij de senioren A bleek de familie Abbink ook goed in vorm te zijn deze dag. Thomas en Egbert mochten de prijzen verdelen. Uiteindelijk wisten Thomas, Johannes en Marcel als enige drie keer te winnen. Een mooie overwinning dus! Milan, Egbert en Richard gingen naar huis met een welverdiende tweede prijs. Zij wisten in een spannende onderlinge broederstrijd net niet van de kranswinnaars te winnen.

Om 14:00 mocht  dan ook de jeugd aan de slag in de letterlijke zin van het woord. Bij de jeugd streden vijf drietallen in een alternatief pouleschema om drie prijzen. Twan, Jens en Jordy wisten zich knap naar de finale te kaatsen, maar toen was het kruid helaas verschoten. Nico, Morris en Liz waren te sterk en wisten deze dag alles overtuigend te winnen. Emma, Rose en Liza wisten als volledig damespartuur, waarvan tevens twee zusjes, een mooie derde prijs te bemachtigen.

In de laatste wedstrijd kregen de senioren kortdurend te maken met een extra dimensie. De hemel brak open en door een fikse stortbui had eenieder die op het veld bleef staan al binnen vijf minuten een doorweekt pak. Zo werden de tenues ineens wel heel erg ‘slim fit’. Gelukkig kon men na deze wedstrijden direct onder de douche stappen. Bij de jeugd was dit anders, aangezien zij iets later waren gestart. Zij mochten dan ook even schuilen en de bui met het omringende onweer afwachten. Een juiste beslissing, want het onweer verdween net zo snel als het was gekomen en de wedstrijden konden zonder regenbuien worden hervat.

Een beetje regen of niet, het was wat ons betreft een prachtige afsluiter voor het zomerreces. Iedereen een fantastische vakantie gewenst, bij voorkeur zonder blessures en met voldoende ontspanning om daarna nog even flink te knallen. Wij hopen iedereen in september wederom te mogen begroeten voor het nachtkaatsen, speciaal georganiseerd voor het jubileum seizoen!

Foto’s prijswinnaars: https://myalbum.com/album/7ggsdnkwVXr4/?invite=37d12632-d69e-4783-ad65-a02ccdcc41f5

Eerste prijs: Nico de Vries (k), Morris Stam en Liz Zeldenrust

Tweede prijs: Twan Broersma, Jens de Vries en Jordy Ruis